Szparagi… Odwagi !

Wiosna przyszła.

Wróć.

Idzie.

Bardzo powoli..

Nie poddaję się jednak wahaniom pogodowym i już od jakiegoś czasu modyfikuję mój jadłospis, tak by był jeszcze bardziej zielony i hiper-zdrowy.

To samo polecam właśnie Tobie :)

Dlatego też dzisiaj skupię się na naprawdę wyjątkowych roślinach.

Roślinach, które towarzyszą ludzkości już od czasów starożytnych…
FullSizeRender (7)

 

Szparagach!

Wybrałam właśnie te zielone, ze względu na ich aromat i wyrazisty smak. Dodatkowo, są zdecydowanie prostsze w przygotowaniu od białych. (Nie wymagają obierania)

W związku z tym, że skórka gromadząca pod swoją powierzchnią ogromne ilości składników mineralnych (magnez, potas, fosfor, wapń) pozostaje na swoim miejscu, zielone szparagi posiadają najwięcej właściwości zdrowotnych ze wszystkich dostępnych na polskim rynku odmian.

Zielone pędy to także duża zawartość witaminy c, rutyny i błonnika.

Co ważne, szparagi to świetny składnik diety odchudzających się osób (100 g świeżych szparagów dostarcza 17 kcal, a 10 ugotowanych pędów zawiera 33 kcal).

Mimo wszystkich swoich pozytywnych wartości odżywczych warto pamiętać, że szparagi nie są zalecane osobom cierpiącym na dnę moczanową czy kamicę nerkową.(nadmierne gromadzenie kwasu moczowego w organizmie). Są natomiast chętnie polecane kobietom w ciąży, jako częściowe uzupełnienie zapotrzebowania na kwas foliowy i wapń.

Czas na wyjątkowy przepis ze szparagami w roli głównej !

Potrzebujesz:

0.5 kg zielonych szparagów

0,5 kg fileta drobiowego

kilku plasterków dojrzewającej szynki lub boczku

nisko tłuszczowej śmietany lub jogurtu naturalnego

standardowych przypraw.

5 ząbków czosnku.

Przygotowanie:

Szparagi myjemy, kroimy w krótsze paski.

Mięso porcjujemy na sznycle, rozbijamy.

FullSizeRender (8)

FullSizeRender (9)

FullSizeRender (10)

 

Zawijamy po około 2 kawałki szparagów w mięso drobiowe (kurczak/indyk) następnie całość owijamy szynką Serrano/boczkiem.

grillujemy tak, by całość utrzymała się razem.

Układamy na głębokiej patelni wszystkie zgrillowane roladki, zalewamy śmietaną/jogurtem.

dodajemy pozostałe pocięte, surowe szparagi i pod przykryciem gotujemy na małym ogniu około 30 minut.

Danie wyśmienicie komponuje się z młodymi ziemniakami.

FullSizeRender (11)

Polecam, bardzo !

 

 

Martyna Opublikowane przez:

Bądź pierwszą osobą, która zostawi swój komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *